Hodnotenie dištančného vzdelávania

Hodnotenie žiakov počas dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021

 

Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania:

  • zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,
  • sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
  • akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.

Zásady hodnotenia:

Primárne vzdelávanie

  1. Pri hodnotení sa budú brať do úvahy známky z predmetu, ktoré žiak získal do prerušenia vyučovania.

 

  1. Projekty a úlohy, ktoré žiak vypracoval.

 

  1. Práce, ktoré budú vyžiadané počas dištančného vzdelávania, môžu byť hodnotené:
  • známkou
  • percentami
  • bodmi
  • slovným komentárom
  • čítanie, ústna odpoveď môžu byť cez video hovor hodnotené slovne.

 

  1. Počas dištančného vzdelávania sa ruší povinnosť písať kontrolné písomné práce, slohové písomné práce a kontrolné diktáty.

 

  1. Odovzdané práce, ktoré budú evidované na Škole na webe mailoch a pod. budú podkladom pre súhrnné hodnotenie.

 

  1. Súčasťou hodnotenia je aj odovzdávanie zadaní a domácich úloh načas – posúdenie úrovne a správnosti riešenia, kvalita spracovania študijného materiálu. Aktívny a tvorivý prístup k predmetu. Aktívne zapájanie sa do plnenia úloh, záujem a snaha spolupracovať na odstraňovaní nedostatkov, účasť na online vzdelávaní (ZOOM) počas dištančnej formy vzdelávania. Zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka.

 

  1. Zákonný zástupca bude priebežne informovaný o hodnotení dieťaťa (Škola na webe).

 

 

 

 

 

 

 

Nižšie stredné vzdelávanie

Hodnotenie hlavnej vzdelávacej oblasti – Jazyk a komunikácia:

Slovenský jazyk a literatúra

  1. Žiak bude hodnotený na základe známok, ktoré získal do prerušenia vyučovania
  2. Na základe  aktivity na online hodinách

3.)  Podľa počtu domácich úloh, tématických prác, ktoré žiaci vypracovali počas mimoriadnej situácie, pričom sa prihliadne na individuálne podmienky žiaka

 4.) Na základe úrovne domácich úloh, tematických prác, ktoré žiaci vypracovali počas mimoriadnej situácie, pričom sa prihliadne na individuálne podmienky žiaka

5.) Na základe ústnej odpovede prostredníctvom aplikácie messenger.

Hodnotenie komplementárnych predmetov v rámci PK:

Etická výchova, hudobná výchova a náboženská výchova

absolvoval – bez kritérií, učitelia si zvolia pre žiakov v jednotlivých predmetoch doplnkové a relaxačné úlohy.

Anglický jazyk, nemecký jazyk a ruský jazyk

 

 

  1. Žiak bude hodnotený na základe známok, ktoré získal do prerušenia vyučovania.

 

2.) Aktívna účasť na online vyučovaní.

3.)  Úroveň vypracovania úloh.

4.)  Dodržiavanie termínu odovzdania zadaných úloh.

4.)  Počet vypracovaných úloh z celkového počtu zadaných úloh.

5.)  Na základe vypracovania online testov.

6.) Na základe ústnej odpovede prostredníctvom aplikácie messenger.

7.) Samostatnosť vypracovania zadaných úloh /v prípade 2-stupňového rozdielu oproti poslednému hodnoteniu v škole vyučujúci môže navrhnúť komisionálne preskúšanie z daného predmetu/

 

 

 

Hodnotenie vzdelávacej oblasti – Matematika a práca s informáciami

Matematika

  1. Hodnotenie online testov
  2. Odovzdávanie úloh včas
  3. Úroveň vypracovávania domácich úloh
  4. Hodnotenie žiaka do obdobia dištančného vzdelávania
  5. Tvorivý a zodpovedný prístup k školským povinnostiam

Informatika

absolvoval – bez kritérií, učitelia si zvolia pre žiakov doplnkové  úlohy.

 

Hodnotenie vzdelávacej oblasti – Človek a príroda

Fyzika

  1. Hodnotenie žiaka   do termínu dištančného vzdelávania
  2. Hodnotenie časovo limitovaných online testov
  3. Úroveň vypracovania zadaní, a projektov
  4. Aktivita na online hodinách

Chémia, Biológia

  1. Odovzdávanie zadaní pracovné listy, domáce úlohy)
  2. Hodnotenie online kvízov a testov
  3. Hodnotenie žiaka   do termínu dištančného vzdelávania
  4. Hodnotenie projektov a prezentácií
  5. Aktivita žiakov navyše (vlastné postrehy, zaujímavosti, referáty)
     

Hodnotenie vzdelávacej oblasti – Človek a spoločnosť

Dejepis, Geografia, Občianska náuka

1.) Hodnotenie žiakov, ktoré získali do prerušenia vyučovania

2.) Projekty, ktoré žiaci vypracovali.

3.) Odovzdávanie zadaní a domácich úloh .

4.) Riešenie a kvalita spracovania študijného materiálu.

5.)   Hodnotenie časovo limitovaných online testov

     6.) Aktívny a tvorivý prístup k predmetu.

 

Hodnotenie vzdelávacej oblasti – Človek a svet práce

Technika

 absolvoval – bez kritérií, učitelia si zvolia pre žiakov doplnkové  úlohy.

 

Hodnotenie vzdelávacej oblasti – Umenie a kultúra

Výtvarná výchova

absolvoval – bez kritérií, učitelia si zvolia pre žiakov doplnkové a relaxačné úlohy.

 

Hodnotenie vzdelávacej oblasti – Zdravie a pohyb

Telesná a športová výchova

absolvoval – bez kritérií, učitelia si zvolia pre žiakov doplnkové úlohy

 

Práce, ktoré budú vyžiadané počas dištančného vzdelávania, môžu byť hodnotené:

  - známkou

  • percentami
  • bodmi
  • slovným komentárom
  • čítanie, ústna odpoveď môžu byť cez video hovor hodnotené slovne, alebo známkou

 

Počas prerušeného vyučovania v škole nebudeme hodnotiť žiakov na základe písomných testov a ústneho skúšania. V čase mimoriadnej situácie sa ruší povinnosť realizovať predpísané kontrolné písomné práce, vyplývajúce z výkonového štandardu štátneho vzdelávacieho programu.

Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa prihliada predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v škole.

Žiak by mal mať vytvorené vhodné podmienky na online-vyučovanie /sám a ničím nerušený

v miestnosti, v ktorej absolvuje online-hodinu/.

Priebežné slovné hodnotenie má charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakovi počas učenia sa, motivačný charakter – pomenovanie chýb, ktoré žiak robí a návrh postupu pri ich odstraňovaní. Zohľadňovanie vekových a individuálnych osobitostí žiaka a prihliadanie na momentálnu psychickú a fyzickú disponovanosť žiaka.

Po obnovení vyučovania v školách sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej tri týždne od nástupu žiakov do školy.

 

Po ukončení mimoriadnej situácie škola následne vypracuje stručnú správu o priebehu výučby a hodnotenia na základe zápisníc z predmetových komisií a metodických združení a priloží ju ako prílohu k školskému vzdelávaciemu programu.

Podmienky dištančného vzdelávania sú zakotvené v Školskom poriadku na šk. rok 2020/ 2021.