Inkluzívne vzdelávanie


V ZŠ úspešnejší II.
Dovoľujeme si Vás informovať, že v súlade s ustanoveniami zákona o slobode informácií Sprostredkovateľský orgán pre operačný program Ľudské zdroje - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR (ďalej „SO“) zverejnil dňa 27.8.2019 v Centrálnom registri zmlúv (ďalej „CRZ) Zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (č. OPĽZ/244/2019) k projektu „Inkluzívne vzdelávanie“, ktorá bola uzavretá dňa 27.8.2019 medzi SO (Poskytovateľ) a ZŠ s MŠ Trstice (Prijímateľ).
Zmluva o poskytnutí NFP nadobúda účinnosť dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia v CRZ Poskytovateľom, teda 28.8.2019.
Názov projektu |
Inkluzívne vzdelávanie |
Názov operačného programu |
Ľudské zdroje |
Kód výzvy a ITMS kód projektu |
OPLZ-PO1/2018/DOP/1.1.1-02 / 312011U613 |
Názov prioritnej osi, opatrenia a rámcovej aktivity |
1. Vzdelávanie |
Miesto realizácie projektu (mesto/okres/samosprávny kraj) |
Trstice, Galanta, Trnavský kraj |
Časový rámec realizácie projektu (dátum začatia a dátum ukončenia realizácie projektu: ddmmrrrr – ddmmrrrr) |
09-2018 – 08-2022 |
Rozpočet projektu ( celkové náklady na projekt a výška poskytnutého nenávratného finančného príspevku) |
121 392,00 € / 115 322,40 € |
Ciele projektu |
1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov |
Cieľové skupiny |
Žiaci so ŠVVP |
Stručný opis projektu:
Hlavným cieľom projektu je prostredníctvom novovytvoreného pracovného miesta zlepšiť študijné výsledky žiakov ohrozených školským neúspechom z dôvodu problémov v učení, správaní, alebo zdravotných problémov.
S ohľadom na špecifický cieľ OP boli zvolené aj hlavné aktivity: 1, vytvorenie 2 plných pracovných miest na pozíciu asistenta učiteľa 2, vytvorenie 1 plného pracovného miesta na pozíciu špeciálny pedagóg
Z časového hľadiska sa projekt realizuje v termíne 09/2019-08/2022. Časový harmonogram projektu bol nastavený s ohľadom na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov na jednotlivé aktivity s cieľom úspešné realizovať hlavné výstupy projektu.
Prvá hlavná aktivita: Činnosť asistentov učiteľov v našej škole sa realizuje v priestoroch školy, je personálne zabezpečená novou pracovnou silou. Cieľom aktivity je zlepšenie školských výsledkov žiakov so ŠVVP, ktoré sa pravidelne overujú klasickým známkovaním žiakov a porovnávaním ich výsledkov s predchádzajúcimi testovanými obdobiami s cieľom zlepšenia školských výsledkov žiakov so ŠVVP.
Asistenti učiteľa spolupracujú s učiteľom daného predmetu, napomáhajú pri výrobe pomôcok a materiálov pre žiakov so ŠVVP, zabezpečujú zapojenie žiakov so ŠVVP do voľnočasových aktivít školy - divadlá, športové turnaje, zber papiera, výlety, exkurzie. Počas prestávok vykonávajú dozor nad žiakmi so ŠVVP s cieľom začlenenia žiakov do bežného kolektívu.
Druhá hlavná aktivita: Činnosť špeciálneho pedagóga v našej škole sa realizuje v priestoroch školy, v ktorej môže pracovať so žiakmi so ŠVVP. Špeciálny pedagóg sa podieľa na tvorbe IVVP a zabezpečuje ich aplikáciu do praxe, komunikuje s CPPaP, konzultuje problémy našich žiakov, zabezpečuje ich návštevy v poradni, organizuje screeningové vyšetrenia našich tried.
Špeciálny pedagóg komunikuje so zákonnými zástupcami žiakov so ŠVVP, alebo je k dispozícii každý týždeň v určitý čas aj všetkým zákonným zástupcom žiakov, ktorí by sa chceli odborne poradiť.
Špeciálny pedagóg vykonáva odborné činnosti v rámci špeciálno - pedagogickej diagnostiky, individuálneho poradenstva a intervencie deťom a žiakom s mentálnym postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou, s telesným postihnutím, chorým a zdravotne oslabeným, s vývinovými poruchami učenia a odborné činnosti spojené s reedukáciou porúch správania.
Škola má vlastné priestory s adekvátnym materiálno-technickým zabezpečením pre realizáciu projektu a dostatočné materiálno-technické zabezpečenie pre realizáciu aktivít projektu vzhľadom na charakter projektu.
Podporné aktivity- Počas celej doby realizácie projektu bude žiadateľ využívať možnosť uplatňovania nepriamych výdavkov paušálnou sadzbou. Taktiež škola zabezpečí publicitu a informovanosť projektu.
|
|
Plánované publikácie zamerané na šírenie výsledkov projektu, webové stránky alebo iné plánované aktivity |
Umiestnenie informačného plagátu pri hlavnom vchode do školy na viditeľnom mieste.
Zabezpečiť informovanosť všetkých účastníkov aktivít projektu o tom, že projekt je spolufinancovaný z EU zdrojov.
Publikácie budú zverejnené na web stránke školy. |